Epril's Portfolio
Home My socials

My Socials

Instagram eprilhoef
Snapchat eppiehoef
Facebook epril_van_den-_hoeven
Pinterest eprilhoef

Bronnen

heuristieken principes van Nielsen

1. zichtbaarheid van de status

Ik laat mensen zien waar ze zijn door de pagina waar je bent in de navigatiebalk een andere kleur te geven.

2. Relatie tussen website en bezoeker

Ik schrijf hoe ik normaal ook zou spreken en ik heb voor de social media de icoontjes gebruik die iedereen kent.

3. bied zekerheid en controle

Je kan makkelijk met het pijltje terug en via de navigatiebalk. Als dat nog niet lukt kun je altijd nog op de hoom button drukken.

4. Consistentie en conventies wekken vertrouwen

Ik heb de navigatie balk, footer en header op elke bladzijde hetzelfde gehouden. En op logische plekken waar mensen ze verwachten. Zoals de header bovenin en de navigatiebalk ook.

5. Wees kritisch en bied hulp

IK heb mijn emailadresse in the footer gezet zodat je vanaf elke pagina hulp kan vragen.

Denk mee met je bezoeker

Ik heb bij elke afbeelding een beschrijving gegeven

7. Stem je website af op je bezoeker

Ik heb mijn website simpel gehouden zodat het bruikbaar is voor bijna iedereen

8. Keep it simpel

Ik heb zo veel mogelijk steekwoorden gebruikt waardoor het rustig en duidelijk blijft.

9. Maak van nood een deugd

Bij een foutmelding kunnen mensen makkelijk weg en verder gaan op de site.

10. Help en documentatie

Ik heb bij al mijn kunstwerken met steekwoorden het kunstwerk beschreven zodat zelfs blinde mensen mijn kunstwerken kunnen beleven door middel van gehoor.